Rolla János és a Zeneakadémia Kamarazenekara / 2
Haydn: Krisztus hét szava a keresztfán, Hob. XX:2
Haydn: Krisztus hét szava a keresztfán, Hob. XX:2
Egy múltbeli eseményre kerestél. Kérjük, válogass aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. szeptember 18. péntek, 19:30
Narrátor: Mécs Károly
A Zeneakadémia Kamarazenekara
Alma Mater Kórus (karigazgató: Somos Csaba)
Koncertmester: Rolla János
Vezényel: Ménesi Gergely, Somos Csaba
Haydn oratóriumának keletkezéstörténete kissé bonyolult. 1786-ban a délnyugat-spanyolországi Cádiz városából megrendelést kapott a zeneszerző: a nagypénteki szertartásra kellett zenekari művet komponálnia. A bevezető tétel és a záró földrengészene között hét zenei meditáció hangzik el – ezek Jézus hét „szavának” felelnek meg. Közel tíz évvel később, az 1790-es évek közepén Haydn oratóriumváltozatot készített a sorozatból. A német nyelvű szöveget egy holland-osztrák diplomata, hivatalnok, a bécsi klasszikus zeneszerzők egyik neves mecénása, Gottfried van Swieten állította össze. ▪ A hangversenyen a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem hallgatói működnek közre: a Zeneakadémia Kamarazenekara 2020-ban három hangversenyen is színpadra áll Rolla János Kossuth-díjas hegedűművész vezetésével, az együttes második alkalommal az intézmény vegyeskarával egészül ki. A hallgatók a kórus felkészítő tanára, valamint az egyetemi szimfonikus zenekar vezetője, Ménesi Gergely irányításával szólaltatják meg a bécsi mester grandiózus művét.
Humorral, sok zenével és balkáni hangulattal tarkított vígjáték – Shakespeare egyik legnépszerűbb és így legtöbbet játszott remeke.
A februári koncert után májusban Brahms újabb két magyar tánca, egy kihívást jelentő versenyműve és mélységeket megjáró szimfóniája kerül a Fesztiválzenekar műsorára.
Vincze Balázs művészeti vezető, rendező-koreográfus jól ismeri a polgári színházi hagyományokat kedvelő táncrajongók ízlését, kiválóan alkalmaz táncszínpadra ismert és közkedvelt irodalmi klasszikusokat. Nagyszerű arányérzékkel teszi követhetővé a cselekményt a tánc nyelvén. Klasszikus alapokra épülő kortárs koreográfiája különleges és látványos, szakmailag magas színvonalú, mégis befogadható és közönségbarát.
A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. 2014-es…
Fischer Ádám több mint fél évszázada kezdődött karmesteri pályája sokféle szálon kapcsolódik hazájához: a Rádiózenekar, az Operaház, a Müpa, az…
Martin Rauhaus komédiája hatalmas filmsiker volt hazájában, színpadi változata pedig Németország után először nálunk mutatkozik be.
Ebben a rovatban a rendszer által válogatott népszerű programokat ajánlunk. Közöttük fizetett hirdetések is lehetnek.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsd össze a kosarad újra!